Det er ikke sladder, det er gjentakende adferd: Ryktet om at Elinor Skavhaug og Lauvvik Kvist & Kaffi er i «full parkeringskrig» bør teknisk sett nedgraderes til «lavintensiv hjulplassering med kvitteringspotensial».
Jeg har gått forbi tre ganger på vei mellom Ventelomma med Hjertestolpen og Dampgløttet bak Vaskeribygget. Samme bilvinkel, samme kaffekopp i vinduet, samme lille pause før noen later som de bare skulle se på veden.
Lauvvik har, etter det jeg kan måle med vanlige elevskritt, plass til én bil, halvannen vedkunde og en person som sier «jeg står bare i to minutt». Elinor virker ikke sint. Hun virker som noen som har spart på en formulering siden tirsdag.
Bakomberg Hverdagsberedskapslag kan eventuelt markere opp med hyssing, men da ber jeg dem bruke farge som ikke forveksles med kanelbolle-kø. Mio Bråtaker kan bekrefte at dekningen forsvinner akkurat der man trenger å ringe og avklare uten publikum.
Min konklusjon: Ingen krig. Bare parkering som ønsker å bli et møte.
Teknisk sett ikkje parkeringskrig
Solveig Heggvold har observert parkeringsmønsteret ved Lauvvik Kvist & Kaffi og mener ryktet er mer geometri enn drama.
Solveig Heggvold
Innbygger · 24.06.2026 08:59
Solveig Heggvold