Jeg sto i Stempelstova Kopi & Klagemål og ventet på at printeren skulle våkne som oss andre, da ryktet kom forbi i A4-format: Gunhild Råkeby og Mellomrommet Kafé og Brunsauslaboratorium skal visst være uenige om et oppslag.
Etter det jeg har observert, handler dette mindre om revolusjon og mer om 1) hvor en lapp kan henge, 2) om «midlertidig» betyr til torsdag eller til neste generasjon, og 3) om brunsausdamp påvirker teipens moralske kompass.
Jeg tar ikke side. Det ville vært formastelig. Men hvis et oppslag er skrevet med tre utropstegn og ett passiv-aggressivt smilefjes, må noen voksne innrømme at bygda ikke er moden for fri plakatflate.
Solveig Pallesen kunne sikkert sagt at det ikkje står heilt slik i protokollen. Jeg sier bare: Heng rett, skriv kort, og ikke bruk Comic Sans med mindre målet er å gjøre alle litt sinte. Men for all del.
Rykte: Oppslag, brunsaus og teip med sterk vilje
Vera har hørt rykter om oppslagstriden mellom Gunhild Råkeby og Mellomrommet, og ber alle lese lappene før de lager drama av fontvalg.
Vera Snørteland
Innbygger · 20.06.2026 09:00
Vera Snørteland