Bakomberg Tidende
Bytinget Trafikk og venting

Om levering, ferjekø og den kassa som ventet mer enn oss andre

Askel ber pent om at levering, ferjekø og reservehandel får hver sin lille lapp før hele sentrum blir en ventende skuff.

Askel Humlebrekk Innbygger · 23.06.2026 05:59
Askel Humlebrekk

Nå skal ikke jeg mene for hardt her, men jeg sto ved torget i formiddag, med nøkkelknippet i rolig stilling, og så samme kasse bli flyttet mellom Åsmund Klinke, Hågensens Nød- og Reservehandel og et kjøretøy som tydeligvis trodde Kysseskiltet ved ferjeleiet betyr «stå her til noen skjønner resten».

Det ordner seg vel, men kanskje ikke helt av seg selv.

Mitt beskjedne forslag: Levering til Hågensens får én tydelig plass, ferjekø får én tydelig kø, og det som bare «skal stå to minutter» får en lapp fra Bakomberg Lapp- og Merkelag for Midlertidig Orden med klokkeslett, pil og litt vennlig skam.

Bjørkelunds Lokk & Luker klarer å holde styr på lokk fra før kommunesammenslåingen. Da bør vi klare én reservekasse uten at Brustadbakken får puls og Returbenken bak Herredshuset begynner å se ut som vareterminal.

Host. Lang pause. Takk.

Rapporter