Jeg sier dette varmt, men med kammen rett i hånda:
Møterommet i Bakomberg Sentrumsgård er ikke et suppekjøkken med ekstra stoler. Det er heller ikke sameiets hemmelige lager for foldede duker med ambisjoner.
Nattlokket Suppestue & Formiddagskafé har brukt rommet pent. Det skal de ha. Ingen har sølt mer enn det som regnes som menneskelig i Bakomberg. Men når det står «lånes etter avtale», betyr ikke det «vi bare setter inn tre kasser og ser hvem som blunker først».
Du kler ikke den løsningen.
Jeg foreslår følgende, før Bakomberg Lapp- og Merkelag for Midlertidig Orden kommer med laminerte følelser:
1. Nattlokket får bruke møterommet tirsdager fram til klokka 13.
2. Sameiet får ha styremøte uten å flytte på en termos som heter noe med kraft.
3. Alt som etterlates, skal merkes så tydelig at selv Snillstempelboden på Klinken ville sagt «nå holder det, Hjørdis».
4. Kaffekopper skal ikke stå i vinduskarmen. Det der er ikke konflikt, det er bare dårlig plassering.
Jeg tar med vafler til neste avklaringsrunde. Ikke fordi jeg prøver å bestemme. Bare fordi folk lytter bedre når de tygger.
Vi gjør det pent med én gang.
Møterommet er ikke gryterom med dagslys
Hjørdis Melby vil rydde opp i møteromssaken med Nattlokket, helst før kaffekoppene får fast adresse i vedtektene.
Hjørdis Melby
Innbygger · 27.06.2026 14:58
Hjørdis Melby